WE’VE DONE
THIS BEFORE
TenClub Amsterdam
BAR. heeft de opdracht bij TenClub als Communication & Confusion Manager. Tenclub is een groeiende sociëteit met members. Zij maken theater vanuit de fascinaties van hun members. Ook organiseren zij prachtige high end events en beschikken zij over exclusieve ruimtes die beschikbaar zijn voor private diners. BAR. ondersteunt Tenclub bij Communicatie, Marketing & PR. Meer weten? Neem conctact met mij op zodat wij samen naar een passende oplossing kunnen kijken!
SOZA Den Haag
BAR. heeft de opdracht bij SOZA als freelance Communitymanager. Een iconisch gebouw in Den Haag. Dit pand is het voormalig Ministerie van Sociale Zaken en zal in de toekomst een prachtige herontwikkeling ingaan. En dan is de vraag: Wat te doen in de tussentijd? Deze locatie staat alles behalve stil. SoZa is een bruisende plek waar je betaalbare flexibele werkplekken, vergaderruimtes, een bonte mix aan ondernemers én bewoners vindt. Wonen en werken slim gecombineerd in één gebouw. Ik ga mij bezighouden met het verbinden, versterken van deze omgeving door middel van Turnaround & Events. En mocht je denken, toffe plek, let me know!
Family Schiphol – Oost
De hulpvraag: De gemaakte plannen voor de transformatie van Family Schiphol-Oost vertalen naar de vastgoedeigenaar, de financiële onderhandelingen opstarten en de plannen afronden met het gewenste resultaat.
De horeca heeft het zwaar tijdens deze coronatijden. Het lijkt daarom niet altijd even logisch om zo’n project te starten, maar met het juiste plan op de plank, goede begeleiding, constructieve onderhandelingen en vertrouwen zijn de heren van Family Schiphol-Oost zes weken geleden begonnen met deze mega transformatie van hun horecazaak.
Deze ondernemers meldden zich zeven maanden geleden bij mij. Ook zij werden getroffen door de coronacrisis en besloten het roer om te gooien, maar keken ook vooruit; als dit voorbij was wilden zij een nieuwe toekomstgerichte start. Gedurfd, maar vooral goed en realistisch ondernemerschap.
Na de eerste gesprekken met de vastgoedeigenaar zeven maanden geleden, opende na een aanzienlijke verbouwing, Family Schiphol–Oost haar deuren weer vorige week.
Ik heb deze ondernemers vanaf het begin bijgestaan en begeleid voor en tijdens deze transformatie. Een te gekke opdracht in (horeca)vastgoed om trots op te zijn! Heb je ook grootste plannen of ideeën en kom je soms net niet waar je wilt zijn? Zit je vast in onderhandelingen of vind je het moeilijk om partijen te overtuigen? Neem contact met mij op en we kijken samen naar het plan van aanpak om tot het gewenste resultaat te komen.
THE WALL UTRECHT
64.000 meter stilstaand vastgoed op een prachtige A -locatie aan de A2 in het centrum van Nederland. BAR. en team heeft het vastgoedobject geoptimaliseerd met als doel waarde creëren aan dit pand en klaarstomen voor een eventuele verkoop. Dit binnen een periode van 3 jaar. Door de behoefte van het pand goed te verkennen, de mogelijkheden te stretchen en de oude plannen ook de oude plannen laten zijn.
Het resultaat: Binnen 2,5 jaar is dit pand gevuld met nieuwe huurders, er is waarde gecreëerd en deze is verkocht met winst en heeft nu alles te bieden voor de locatie en omgeving.
BOLO AMSTERDAM
Het optimaliseren van het vastgoedobject met als doel waarde creëren aan het project doormiddel van gebiedsherontwikkeling. We hebben niet alleen nieuwe huurders gegenereerd die passen in het huidige en toekomstige beeld. Maar ook het project laten passen in het toekomstige verzorgingsgebied en synergie creëren tussen bewoners, gemeentelijk -politiek Amsterdam en Vastgoedeigenaar. Kortom: Een plek in Amsterdam creëren waar Retail, bewoners en bezoekers zich thuis voelen.
Het resultaat: Na 3 jaar wordt het plein nu herontwikkeld. De neuzen van bewoners en gemeente staan dezelfde kant op. De politiek heeft een duidelijke lijn aangenomen in haar besluitvorming. Er zijn nieuwe huurders aangetrokken en meer verhuurbare m2 gecreëerd door deze turn around. Bos en Lommer zal een mooie plek worden voor iedereen.
TERMINAL M EINDHOVEN
Optimaliseren van het vastgoedobject met als doel waarde creëren aan het project en deze klaar te stomen voor de verkoop. Meer traffic generen in een relatief nieuwe wijk die vooral bewoond wordt door expats. Een meer internationaal gevoel meegeven aan dit object.
Door de behoefte van het relatief jonge en internationaal gerichte verzorgingsgebied goed te verkennen, in kaart te brengen en de behoeftes te bepalen, hebben we het gebied voorzien van een nieuwe naam in combinatie met de geschiedenis te gebruiken als startpunt voor de turn around.
Het resultaat: Het centrum heeft een nieuwe naam gekregen er zijn nieuwe huurders gegenereerd en contracten geoptimaliseerd. Er is waarde gecreëerd en het object is in 2020 verkocht.
EURO SHOE GROUP
Het ontwikkelen van een nieuw retailconcept een gezamenlijke inkoopcombinatie gevestigd in twee landen. Het herinrichten van de winkels in België en Nederland met een doelstelling voor lange termijn. Een turnaround in verouderd retail. Meer traffic en omzet genereren.
Nieuw concept bepalen, bedenken en visueel maken. Onderzoeken hoe de keten zich verhoudt ten aanzien van de nieuwe grote opkomende ketens. Doelgroepen onderzoeken en de behoeften bepalen.
Het resultaat: Het vernieuwde retail concept is in 2007 geïntroduceerd en heeft tot heden de functie in beide landen.
ADVISERENDE ROL VASTGOED ONDERHANDELINGEN
Het bijstaan en adviseren van een grote horecaketen in de huidige coronaperiode met betrekking tot huur en afspraken met vastgoedeigenaren. Tot passende financiële afspraken komen met de vastgoedeigenaar. De communicatie tussen horeca en vastgoed kan best lastig zijn terwijl de uiteindelijke behoeftes hetzelfde zijn. Vanuit de horecaondernemer de positie in de markt bepalen en deze vanuit mijn vastgoed ervaring vertalen naar de vastgoedondernemer. Onderhandelen met de vastgoedondernemer.
Het resultaat: Voor beide partijen een heldere uitkomst met een tijdelijke huurverlaging voor de horecaondernemers en een nieuw huurcontract met betere voorwaarden en voor lange termijn voor de vastgoedeigenaar.